Thursday, May 30, 2019
Uçak Gecikmesinde Yolcu Hakları
Seyahat için uçak yolculuğunu tercih edenlerin sıklıkla karşılaştığı durumlar arasında rötar yani uçak gecikmesi yer alır. Uçak gecikmesi rötar süresi yaşanan duruma göre şekillenmekte olup yolcu hakları da buna bağlı olarak değişiklik gösterir. Temel olarak yolcuların uçak gecikmesi tazminat ve diğer yolcu hakları ile ilgili bilgileri sınırlı düzeydedir. Üstelik bu bilgiler neticesinde özellikle tazminat alınmak istendiğinde havayolu şirketleri buna pek yanaşmamakta ve çeşitli sebepler sunmaktadırlar. Bunu önlemek adına yolcu hakları iyi bir şekilde bilinmeli ve bunların uygulanması esnasında işinde profesyonel olan firmalardan yardım alınmalıdır. Böylece uçuşla ilgili yaşanan en ufak bir aksaklıkta yolcular ne yapması gerektiği hakkında bilgi sahibi olabilir.
Havayolu Yolcu Hakları
Uçak iptali ya da uçak iptal tazminat konusu genellikle yolcular tarafından merak edilir. Uçak iptali ya da rötar sıklıkla yaşanan durumlar olduğundan dolayı yolcuların bu durumlarda haklarını bilmeleri gerekir. Eğer uçak rötar yaptıysa bu durumda havayolu firmasının bekleme süresine göre telefon görüşmesi, yiyecek içecek imkanı, mail ya da faks atabilme olanağı sunabilmesi gerekir. Bununla birlikte yolcu hakları kapsamında tazminat hakkı da bulunmakta olup bu tazminatın miktarı uçuş mesafesine bağlı olarak farklılık gösterir. Uçuş mesafesi arttıkça buna bağlı olarak alınabilecek tazminat miktarı da artacaktır. Bununla ve daha fazlasıyla ilgili bilgi alabilmek için bu alanda hizmet veren firmayla iletişim kurulabilir.
Subscribe to:
Post Comments (Atom)
No comments:
Post a Comment